niedziela, 15 marca 2020

"Pacjentka" - Alex Michaelides


Autor: Alex Michaelides
Tytuł:"Pacjentka"
Wydawnictwo: W.A.B.
Ilość stron: 352
Data wydania: 2019-03-13

Witam kochani! Przychodzę do was z recenzją świetnej książki, która ostatnio podbiła moje serce i rozwaliła mi mózg zakończeniem. Gdy skończyłam czytać, usiadłam i nie wiedziałam co mam powiedzieć. Znalazła ją moja przyjaciółka, która opowiedziała mi mniej więcej o co w niej chodzi, więc każda zamówiła sobie swój egzemplarz książki. Przyjaciółka przeczytała ją pierwsza i napisała mi tylko “Skończyłam. Nie domyśliłam się.” Tak mnie to zmotywowało, że skończyłam ją w jeden wieczór.


Książka opowiada historię Alice, która zamordowała swojego męża, strzeliła do niego pięć razy. Gdy policja znalazła ją w ich domu stała przy ciele swojego męża. Jej twarz nie wyrażała żadnych emocji. Policja chciała  dowiedzieć się czegokolwiek od kobiety lecz ona przestała mówić.
Po sześciu latach w ośrodku, w którym znajduje się Alice dostaje pracę psychoterapeuta, Theo Faber. Jest zafascynowany historią Alice i chce jej pomóc. Pragnie ją wyleczyć.


Książka według mnie jest świetna, wciąga czytelnika od pierwszej strony. Nie ma tam niepotrzebnie długich opisów, wszystko jest odpowiednio zachowane. Autor wymyślił świetną historię, gdy czytałam tę książkę cały czas chciałam wiedzieć więcej i więcej. Książka w ogóle się nie ciągnęła, z każdą przeczytaną stroną czytałam ją coraz chętniej, chciałam już wiedzieć jak się to wszystko zakończy. Czytając zastanawiałam się jaki będzie finał powieści, ale nie mogłam połączyć wszystkiego w całość. Dopiero jak skończyłam czytać uświadomiłam sobie jak to wszystko było przemyślane, wtedy dopiero wszystko połączyło się w jedną spójną historię. Zakończenie totalnie mnie rozwaliło, gdy skończyłam czytać siedziałam i zastanawiałam się co tu się właśnie wydarzyło. To czego dowiadujemy się czytając książkę, cały czas nas zaskakuje, nowe informacje wychodzące na światło dzienne pokazują nam również pewne podobieństwa tych dwóch postaci. Ta książka pokazuje nam jak różnie działają ludzkie umysły. Każdy jest inny i inaczej reaguje na nowe sytuacje, jedni odczuwają coś mocniej inni lżej. Jedno wydarzenie, może wpłynąć na całe życie, może zmienić wszystko. Podsumowując kochani, książka jest genialna, dobrze napisana, a historia zaskakująca, nic tylko przeczytać. Jeżeli już to zrobicie to czekam na wasze reakcje na tą książkę, z chęcią je poznam.

Ocena: 5/5

Pozdrowionka, Karolina



6 komentarzy:

  1. Tytuł już wciągnięty na listę czytelniczą, w takich klimatach uwielbiam się obracać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka wyskakuje z każdego miejsca. Czytałam, ale osobiście to nie rozumiem zachwytów. Jest ok, tyłka nie urywa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie thrillery, bardzo! Gdy je czytam, zapominam o świecie. Pacjentkę mam na półce :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam, że kiedyś trafiłam na recenzję tej książki, która ostudziła mój zapał i powiem ci, że dalej mnie to trzyma. Dlatego też mam ten ten tytuł na liście tych do przeczytania, ale nie czuję ciśnienia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem po lekturze i szczerze to zabrakło mi w niej czegoś. Pod koniec już domyśliłam się zakończenia i ta pozycja, dlatego trochę u mnie zminusowała.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia